• Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst
Spoedpost Huisartsen Zutphen

Spoedpost Huisartsen Zutphen

Spoedpost Huisartsen Zutphen

085 - 079 1111 voor spoed
in de avond/nacht en in het weekend
Levensbedreigende situatie?
Bel altijd 112
  • Patiënten informatie
    • Hoe werkt de Spoedpost Huisartsen?
    • Heeft u klacht?
    • Heeft u een compliment?
    • Kosten
    • Huisregels
  • Veelgestelde vragen
  • Organisatie
    • Aangesloten huisartsen
    • Vacatures
    • Over ons
  • Contact

Levensbedreigende situatie?
Bel altijd 112

Home » Veel gestelde vragen

Veel gestelde vragen

Bellen

U belt en dan?

De Spoedpost Huisartsen is er voor spoedeisende klachten of vragen die niet kunnen wachten tot het eerstvolgende spreekuur van uw eigen huisarts.

Tijdens de avond, de nacht, het weekend en nationale feestdagen kunt u voor spoedeisende huisartsgeneeskundige zorg terecht bij de Spoedpost Huisartsen.

Denk hierbij aan: acuut optredend letsel, plotselinge heftige pijn en toenemende klachten bij ziekte.

Voor levensbedreigende situaties belt u 112!

Wanneer u belt naar Spoedpost Huisartsen dan krijgt u een speciaal opgeleide triagist aan de telefoon. 

Hou altijd uw legitimatie, BSN en medicatieoverzicht bij de hand.

Komt u niet zonder afspraak naar de Spoedpost Huisartsen.

Waarom moet ik eerst bellen?

Spoedpost Huisartsen Zutphen werkt op telefonische afspraak, om ervoor te zorgen dat iedere patiënt de juiste hulp krijgt. Bovendien voorkomt u door vooraf te bellen dat u langer moet wachten. Patiënten die wel eerst hebben gebeld worden namelijk op afspraak geholpen.

Hou altijd uw legitimatie, BSN en medicatieoverzicht bij de hand.

Wanneer bel ik 112?

Als u denkt dat u – of iemand in uw omgeving – in een acute, levensbedreigende situatie verkeert, kunt u via het alarmnummer 112 rechtstreeks een ambulance bellen. Bel 112 in ieder geval bij acute hartklachten.

Algemeen

Wat is spoed?

Onder ‘spoed’ verstaan wij een ziekte of letsel dat zo ernstig is dat een eerste onderzoek of behandeling niet kan wachten tot het eerstvolgende spreekuur van uw eigen huisarts.

Is er sprake van een levensbedreigende situatie? Bel dan met het noodnummer 112.

Wanneer komt u naar de Spoedpost Huisartsen?

Wanneer u ’s avonds, ’s nachts, in het weekend en/of op feestdagen spoedeisende huisartsenhulp nodig heeft, kunt u terecht bij de Spoedpost Huisartsen in Zutphen.

Alleen als u een afspraak heeft komt u naar de Spoedpost Huisartsen. Ga dus nooit zomaar zelf naar de post maar zoek eerst telefonisch contact. Dit voorkomt lange wachttijden. Wanneer u naar de Spoedpost Huisartsen komt neem dan uw legitimatiebewijs mee.

Wat moet ik doen wanneer ik ontevreden ben over de behandeling door een huisarts en/of doktersassistent van de spoedpost?

Natuurlijk proberen wij u zo goed mogelijk te helpen. Daarom stellen wij uw mening erg op prijs. Als wij het goed doen, maar ook als u vindt dat het beter kan. Als dat het geval is, kunt u het formulier  bij de klachtenpagina aan ons versturen.

Medicijnen

Waar kan ik terecht voor medicijnen?

Als u medicijnen worden voorgeschreven en u heeft deze direct nodig, kunt u terecht bij de dienstapotheek in het Gelre Ziekenhuis.

De dienst apotheek in het Gelre ziekenhuis Zutphen is geopend elke dag van 08.00-24.00 uur. In de nacht van 00.00 – 08.00 uur is de dienst apotheek in het Gelre ziekenhuis in Apeldoorn geopend voor dringende medicatie.

Herhalingsrecepten worden uitsluitend uitgeschreven als deze noodzakelijk zijn. Medicijnen worden meestal vergoed uit de basisverzekering, maar soms moet u een eigen bijdrage betalen voor uw medicijn. Het kan ook zijn dat uw zorgverzekeraar alleen de goedkoopste variant van een medicijn volledig vergoedt.

Let op: de overheid heeft bepaald dat een apotheek extra kosten in rekening mag brengen voor medicijnen die buiten de reguliere openingstijden worden afgehaald. Deze kosten worden verrekend in het bedrag van uw medicatie.

Kosten

Wat kost een bezoek aan de spoedpost huisartsen?

De kosten die wij in rekening mogen brengen voor telefonische adviezen, afspraken op het spreekuur en visites zijn vastgesteld door de Nederlandse Zorg Autoriteit. Deze kosten worden vergoed vanuit de basisverzekering.

Per 1 mei 2023 gelden de volgende tarieven:

  • Consult: € 155,98
  • Visite: €233,98
  • Telefonisch consult: € 35,00
  • Herhalingsrecepten: € 35,00

Passant

Een patiënt die niet staat ingeschreven bij één van de huisartsen die deelneemt aan de Spoedpost Huisartsen Zutphen wordt een passant genoemd. Dit geldt bijvoorbeeld voor mensen die op vakantie zijn. Als een geldig legitimatiebewijs en een verzekeringspas bij u heeft, sturen wij de rekening naar uw zorgverzekeraar. Zo niet, moet u de rekening direct contact betalen. U kunt deze vervolgens doorsturen naar uw zorgverzekeraar die deze dan met u afhandelt.

Gegevens niet bekend

Zijn uw verzekeringsgegevens onjuist of niet bij ons bekend? Dan ontvangt u per post een rekening. Wanneer u deze met de juiste gegevens aan ons terugstuurt, declareren wij de kosten alsnog bij uw verzekeraar.

Vervoer

Ik heb geen vervoer, kan de huisarts dan naar mij toe komen?

Patiënten moeten zelf voor vervoer naar de spoedpost huisartsen zorgen. Dat u geen vervoer heeft is geen geldige reden om de visitearts te sturen. Alleen wanneer u om medische redenen niet naar de spoedpost kunt komen, komt de visitearts bij u thuis.

Kunt u zelf niet autorijden of met het openbaar vervoer? Vraag dan hulp aan een gezinslid, familie, een van uw buren of bekenden, of neem een taxi.

Medische gegevens

Wordt mijn eigen huisarts geïnformeerd?

Gegevens over de behandeling op de spoedpost huisartsen worden bewaard in een eigen, goed beveiligd systeem. Het gaat daarbij om de klacht, de diagnose en gegevens over de behandeling.

Verder wordt informatie over uw contact met de spoedpost via de computer naar uw huisarts gestuurd, zodat deze op de hoogte is. Deze informatie, het zogenoemde ‘waarneembericht’, wordt toegevoegd aan uw medisch dossier.

Privacy

Hoe zit het met mijn privacy?

Uw privacy is belangrijk voor ons. Daarom werken wij volgens de bepalingen in de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming).

Wie heeft inzage in mijn gegevens?

Als uw huisarts aangesloten is bij het Landelijk Schakelpunt, kunnen wij medische patiëntgegevens inzien en uitwisselen. Dit gebeurt alleen als u expliciet toestemming heeft gegeven aan uw huisarts of via de website www.ikgeeftoestemming.nl.

De dienstdoende huisarts kan alleen een samenvatting inzien van de belangrijkste gegevens uit uw dossier. Daarin staan de volgende gegevens:

  • uw naam en adres;
  • de naam van uw zorgverzekeraar;
  • de naam van uw huisarts;
  • een overzicht van aandoeningen, ziekten of klachten die u hebt (gehad);
  • de medicijnen die u zijn voorgeschreven;
  • de medicijnen waarvan bekend is dat u ze niet verdraagt;
  • informatie over allergieën en andere overgevoeligheden;
  • een overzicht van onlangs uitgevoerde onderzoeken en verwijzingen naar specialisten;
  • informatie over uw persoonlijke situatie (bijvoorbeeld over een ziek familielid).

Worden er telefoongesprekken opgenomen?

Ja, alle gesprekken van mensen die bellen met 085 – 079 1111 van de spoedpost huisartsen, worden automatisch opgenomen. De gesprekken worden opgenomen vanaf het moment dat u belt tot het moment dat de verbinding met de triagist of huisarts wordt verbroken.

Hoe lang worden de gesprekken bewaard?

De gesprekken worden twee jaar bewaard, waarna ze worden vernietigd. Alleen in het geval van een juridische procedure kan een gesprek langer worden bewaard, namelijk tot het moment waarop een definitief oordeel in de procedure is uitgesproken.

Mag de spoedpost huisartsen de gesprekken wel opnemen?

Ja, dat mag. Hieraan zijn wel strikte regels gekoppeld, zowel wettelijk als intern bij de spoedpost zelf. Zo is het opnemen van de gesprekken gemeld bij het College Bescherming Persoonsgegevens. Binnen de Spoedpost Huisartsen Oost-Achterhoek gelden strenge regels voor het opnieuw afluisteren van gesprekken.

Wie hebben toegang tot de opgeslagen gesprekken?

In beginsel mogen de gesprekken alleen worden beluisterd door de triagist of de arts die het gesprek heeft gevoerd, door de arts die verantwoordelijk is voor de triagist en door de patiënt die heeft gebeld. Opgeslagen gesprekken mogen alleen worden beluisterd in aanwezigheid van de teamleider van de spoedpost of een door haar aangewezen leidinggevende.

Primaire Sidebar

Voordat u belt, doorloop eerst deze vragen

Wij voorzien u direct van advies.

Start

Spoedpost Huisartsen Zutphen

085 - 079 1111 voor spoed in de avond/nacht en in het weekend

Aangesloten huisartsen

  • Almen
  • Brummen

  • Eefde

  • Lochem

  • Ruurlo

  • Steenderen

  • Voorst

  • Vorden

  • Warnsveld

  • Zutphen

Bekijk alle huisartsen

Footer

Spoedpost Huisartsen Zutphen

085 - 079 1111

Hou altijd uw legitimatie, BSN en medicatieoverzicht bij de hand.
  • Privacy & cookies
  • Gebruiksvoorwaarden
Wij gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website voor de bezoeker beter werkt. Daarnaast gebruiken wij o.a. cookies voor onze webstatistieken.AccepteerWeiger cookiesMeer lezen